Facebook Tijdslijn is een No Go voor bedrijven!

Facebook is net begonnen pagina's te converteren naar de nieuwe tijdslijn format.
Mocht je dit nieuws gemist hebben zijn hier de details: http://www.facebook.com/about/pages

Dit is het moment je te vertellen welk invloed dat op de Bedrijfs /Product pagina’s heeft.


Er zijn goede dingen en slechte dingen over de veranderingen.
In dit stadium vertellen we de klanten niet te upgraden. Omdat nou eenmaal het slechte zwaarder weegt dan het goede.
Facebook zal de upgrade niet afdwingen voor 30 maart.
Alle bedrijven werken net als Facebook zelf, hard om dit voor die tijd te hebben opgelost.

Het Goede en het Kwade:

Het goede:

- Grotere, bredere tabbladen. Meer ruimte om mee te werken.
Voorheen waren de pagina 520px breed, maar met de nieuwe lay-out heb je 810px breedte tot je beschikking.

- Nieuwe, grotere pictogrammen / afbeelding
U kunt nu afbeelding tot 111px x 74px gebruiken om uw tabblad app te promoten.
U kunt deze afbeelding bewerken met het selecteren van het Potlood icoon in de rechterbovenhoek van de afbeelding en daarna het selecteren
van Instellingen bewerken.


- Bestaande tabbladen / afbeelding
Terwijl ze niet het gehele gebied bestrijken , zal het oude formaat 520px breed nog wel worden weergeven in het nieuwe formaat.

Het kwade :

- Standaard Promotie Tab: Waar is het gebleven?
Het schijnt als onderdeel van de migratie naar de nieuwe lay-out, dat Facebook de mogelijkheid om een gebruiker automatisch naar een
bepaalde pagina te leiden is vergeten. Alle gebruikers zien dezelfde pagina, zowel fans als niet-fans. Het is onduidelijk of dit is een permanente
verandering of gewoon een vergissing is, we houden jullie op de hoogte.

- Geen omleiding op Likes.
Dit is een zeer groot probleem voor het uitvoeren van fan-gated promoties en om deze reden zouden wij aanraden niet al te vroeg upgraden naar
de tijdlijn voor de pagina's.

Wanneer een niet-fan klikt op “Vind ik leuk”, zal er op dit moment niets veranderen en wordt de nieuwe wel Fan pagina nog niet getoont. Je zou
dan iedereen moeten vragen om handmatig op refresh te klikken om de pagina wel zichtbaar te maken.
Het is moeilijk te geloven dat dit niet zal worden hersteld, maar momenteel is het de belangrijkste reden om niet te upgraden.

Wat brengt de toekomst?

We houden jullie op de hoogte, maar verwachten dat uiteindelijk iedereen zal profiteren van het eind resultaat van Facebook.