Lokale SEO-sheetsheet: 10 Lokale rangschikkingssignalen om uw bedrijf te helpen op Google

Vanaf Google's Pigeon update in 2014 is de lokale SEO steeds meer in de buurt gekomen van algemene, niet-lokale SEO - in toenemende mate spelen traditionele rangschikkingssignalen zoals links en content een rol in de lokale rankings van een site. Ongeveer een jaar geleden leek Possum het nog lastiger te maken met verschillende SERP's die terugkwamen als reactie op kleine variaties in zoekopdrachten bij tieners. Door te kijken naar onderzoek van Lokale SEO Gids en onze interne studies bij APOODesign, probeerde ik de factoren samen te stellen die het belangrijkst zijn voor lokale rankings in Google. Sommige daarvan waren op zijn zachtst gezegd onverwacht...
In deze gids heb ik de 10 belangrijkste signalen samengebracht die Google gebruikt in zijn lokale zoekalgoritme (de signalen die de hoogste correlatie hebben met rankings), gegroepeerd in 4 categorieën, en heb ik tips gegeven om elke factor in orde te krijgen.
Google Mijn bedrijf
Het is niet verwonderlijk dat een aantal factoren met betrekking tot Google Mijn Bedrijf pagina's een cruciale invloed lijken te hebben op de lokale rankings. Hier zijn de top belangrijk 3.
1. Geverifieerde eigenaar
Echt, ik kan geen fatsoenlijk excuus bedenken om uw Google Mijn bedrijf pagina niet te claimen, als lokale SEO niet op zijn minst in uw gedachten speelt. Het aanmaken van een account is gratis, maar het proces zelf kan lastig zijn. Dit onderwerp verdient een eigen gids, maar zorg er in ieder geval voor dat je tijdens de opbouw de volgende dingen goed krijgt.
- Schrijf een lang en unieke profiel voor uw bedrijf.
- Kies de juiste categorieën. Wees specifiek - je hebt een veel grotere kans om de juiste bezoekers te rangschikken (en aan te trekken) voor "bruiloftsbakkerij" dan bijvoorbeeld voor de meer generieke "bakkerij". Als u niet zeker weet welke categorieën u moet kiezen, kan de Google Places for Business Category Tool van Mike Blumenthal u helpen bij het zoeken naar een algemene bedrijfscategorie en kunt u de bijbehorende categorieën uit Google's huidige categorielijst vinden.
- Zorg ervoor dat alle details juist en up-to-date zijn. Controleer zorgvuldig dingen zoals uw bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, openingstijden, geaccepteerde betaalmethoden, enzovoort.
- Upload minstens 5 foto' s.
2. Google beoordelingen
Van alle onderzochte factoren, had "Google Recensies" de hoogste correlatie met rankings.
Dit moet u dus echt onthouden: Beoordelingen/Recensies zijn het belangrijkste rangschikkingssignaal in Google's lokale zoekalgoritme.
Om Recensies op uw zakelijke pagina bij Google weer te geven, hebt u er ten minste vijf nodig; dan moet u er alles aan doen om dat aantal (en de beoordelingen die deze reviewers u geven) te verhogen om uw lokale rankings te verbeteren.
Hier zijn de manieren om meer Google-recensies voor uw bedrijf aan te trekken.
- Lees en begrijp de richtlijnen van Google voor resensies.
- Vraag klanten om beoordelingen. Nu zijn er meer dan een paar manieren om dat te doen: u kunt folders uitdelen, een QR-code afdrukken op uw bonnen of visitekaartjes en klanten persoonlijk vragen wanneer ze de factuur betalen. Als u de e-mailadressen van klanten hebt, kunt u overwegen om ze vervolgemails te sturen met een vriendelijke vraag. Als je een fatsoenlijke opvolging hebt op social media, probeer dan klanten aan te moedigen om beoordelingen achter te laten in je berichten.
- Maak het gemakkelijk om een review achter te laten. U kunt klanten vragen om uw bedrijf te bekijken en hopen dat ze de moeite zouden doen om het online te vinden en de recensie te schrijven. Of je zou ze een link kunnen geven naar uw Google Mijn Bedrijf pagina zodat ze een beetje minder hoeven te klikken in het zoeken naar de potlood knop. Maar het beste van alles, kunt u hen een directe link geven naar het recensieformulier om een review zo eenvoudig en snel mogelijk te laten verlopen.
- Stel een recensies landingspagina op. Als u een behoorlijke hoeveelheid verkeer op uw site hebt, is een ander uitstekend idee om een pagina op te zetten waar klanten beoordelingen kunnen achterlaten en directe links naar Google reviews, Yelp, TripAdvisor en alle andere directories die u op de lijst hebt staan, toe te voegen.
- Antwoord op negatieve nieuwe onderzoeken. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk reageert op ongelukkige klanten; niet alleen voor SEO, maar voor uw bedrijf in het algemeen. Ten eerste is het een goed idee om in te gaan op de problemen waar uw klanten naar verwijzen en ze waar mogelijk op te lossen om te voorkomen dat andere klanten in dezelfde problemen terechtkomen en meer ontevreden beoordelingen achterlaten. Ten tweede is het belangrijk om aan de ongelukkige recensent en de lezers te laten zien dat u zich voldoende bekommert om uw klanten om een redelijk antwoord en, indien nodig, een verontschuldiging. Ten derde, wanneer iemand een negatieve beoordeling achterlaat, is er meestal hoop. Hier is een voorbeeld van Search Engine People (Eng) van een klant die de tijd heeft genomen om zijn beoordeling te wijzigen vanwege de feedback die hij van de manager heeft gekregen.
- Wees geweldig. Ik weet, ik weet het, Het klinkt misschien flauw. Maar de beste manier om positieve recensies te krijgen is ze echt waardig te zijn. Vergeet niet dat de meeste klanten zich alleen verplicht zullen voelen om een recensie te schrijven als ze een geweldige of verschrikkelijke ervaring met een bedrijf hebben gehad.
3. Foto' s
Het blijkt dat het aantal foto's op uw bedrijfspagina voor Google van groot belang is - hoe meer foto' s, hoe beter. Neem de tijd om de foto's te maken, of huur zelfs een fotograaf om het voor u te doen. Als je geen ideeën hebt over wat voor foto's je moet uploaden, kan deze lijst helpen.
- De locatie zelf, binnen en buiten. Uw winkelruimte, uw parkeerplaats, het gebouw waar uw bedrijf gevestigd is, enz. Uw klanten zullen geïnteresseerd zijn om te weten te komen hoe de plaats die ze gaan bezoeken eruit ziet.
- Uzelf. Voeg een beetje een persoonlijk tintje toe aan uw zakelijke pagina door een foto van uzelf te uploaden op het terrein.
- Sleutelpersoneel. Iedereen houdt van teamfoto' s, toch? Overweeg uw team te vragen om te poseren voor een foto, of ze op het werk te fotograferen.
- Uw klanten. Neem foto's van klanten die naar uw bedrijf komen natuurlijk altijd toestemming vragen.
- Wat u doet. Als u een bakker bent, schiet dan uw beste croissants. Als u een kruidenierswinkel bent, krijgt u een picknick van die verse greens op de plank. Als u een detail service hebt, neem dan een foto van een auto die het krijgt. Toon uw product of dienst zo goed mogelijk.
Links
Na de Pigeon update (Eng), begon Google meer te kijken naar de traditionele SEO-signalen in zijn lokale ranking algoritme. Dingen (zowel off- als on-site) die je helpen om organisch te rangschikken spelen nu ook een grote rol in de lokale rankings; en links zijn de grootste van dergelijke signalen. De studie van de lokale SEO Guide toonde aan dat verschillende backlinkfactoren direct na Google Resensies komen in termen van hun correlatie met een hoge lokale rankings. (Ik negeerde hier Google Mijn Bedrijf-profielweergaven, die tweemaal direct na Google Reviews verschenen, maar zijn uiteraard van de correlatie-niet-veroorzakende soort. Logischerwijs, hoe hoger je rang, hoe meer meningen je zou krijgen).
Hier zijn de meest prominente van deze backlinkfactoren.
4. Aantal koppelende domeinen
Het aantal domeinen, IP's en C-blokken die naar een site linken, correleren allemaal even sterk met lokale rankings. Dus ja, als je twijfelt, moet je wel links bouwen voor lokale SEO.
5. Verbindingskwaliteit
Verschillende kwaliteitfactoren van backlinkkwaliteit correleren sterk met lokale ranks, waaronder Google PageRank. Yup, de beëindigde en volledige versie van de werkbalk.
6. Geoptimaliseerde anker tekstverbetering
Het aantal backlinks met de naam van de stad in ankertekst en hun aandeel in het link-profiel van de site bleek ook sterk te correleren met lokale Google-ranks. Ook de aanwezigheid van doelwoorden in de ankertekst speelt een rol, maar is iets minder belangrijk. Natuurlijk is er geen ideaal percentage van locatie geoptimaliseerde ankers, dus het analyseren van concurrenten is uw beste inzet.
Signalen op pagina's
Net als bij links werd traditionele, niet-lokale optimalisatie op pagina's belangrijk voor lokale SEO na de update van Google's Pigeon. De volgende factoren hebben de sterkste correlatie met lokale ranks.
7. Woordtelling
Wat verrassend bleek, uit alle factoren op pagina's, dat het aantal woorden met elkaar overeenkomt met de hoogste rangorde.
We hebben een aantal studies gezien die aantonen dat langere inhoud beter scoort, zo het feit dat woordtelling een rol speelt, is niet al te verrassend.
8. Voorvallen met trefwoorden
Je kent het verhaal: de ranglijstalgoritmen van Google worden steeds geavanceerder naarmate de zoekmachine probeert te achterhalen waar webpagina's over gaan in plaats van te kijken naar trefwoorden.... Uit studies blijkt echter consequent dat trefwoordengebruik nog steeds net zo belangrijk is als vroeger, ook bij lokale SEO. Sleutelwoorden in uw content en HTML-tags helpen u om te rangschikken het lokale pak.
Het gebruik van trefwoorden in je koptekst is een goed begin, maar in 2017 is het natuurlijk niet zo eenvoudig. Factoren als kwaliteit van de inhoud en volledigheid zijn misschien nog belangrijker. Hoe creëer je nu precies hoogwaardige, uitgebreide content? Google RankBrain speelt hierbij een grote rol. Meer inzicht in Rankbrain vindt je bij All about the Google RankBrain algorithm.
Hoe zit het met de naam van de stad en de vermelding in je tags en koptekst? Verrassend genoeg- blijken deze geen rol te spelen. Hoewel het al lang een veronderstelling is dat met behulp van de naam van de stad en de provincie in titellabels, URL's en kopieën u zou helpen met hoge ranks in die steden, blijkt uit de studie dat er geen statistisch significante correlatie bestaat met deze tactiek en lokale Google-ranks.
Lokale off-paginasignalen
Dit zijn de signalen die Google kan vinden over uw bedrijf op andere sites, waaronder relevante directories, sociale media en review sites.
9. Totaal beoordelingen
Google ziet er niet alleen graag recensies, maar alle beoordelingen van Google. Totale beoordelingen van uw bedrijf zijn iets minder belangrijk voor lokale rankings dan beoordelingen van Google, maar het totale aantal beoordelingen op platformen als Yelp en TripAdvisor kan u zeker een significante ranglijstverschuiving geven in de Map en het lokale pakket. Raadpleeg de bovenstaande tips over hoe u meer recensies van uw klanten kunt aantrekken, en ze kunt gebruiken voor alle recensiesites waarop uw biz is vermeld.
10. Citaten
Iets onverwachts vond de Local SEO Guide dat het aantal citaten nauwelijks verband houdt met de lokale ranglijsten. Maar als je erover nadenkt, is het wel zinvol. Citaten zijn op dit moment een soort handelswaar, dus in concurrerende niches kunnen ze nauwelijks een onderscheidend vermogen hebben tussen bedrijven.
Het is belangrijk om op te merken dat citatieconsistentie een belangrijke factor kan zijn om je in het lokale pakket te krijgen (een ander onderzoek van de plaatselijke SEO-gids heeft dat bewezen) - dus nope, je hebt je NAW niet tevergeefs gecontroleerd. Het is alleen zo dat noch de autoriteit, noch het aantal citaten er net zo veel toe doet.
Tot slot.... Ga door en volg de vooruitgang!
Dit zijn de top 10 van lokale ranglijstfactoren om voor te optimaliseren. Als het nog niet duidelijk was, worden traditionele SEO-signalen steeds kritischer voor het succes van lokale SEO. In 2017, als u niet geïnvesteerd heeft in link building en onpage SEO, en u zich in uw lokale campagne alleen op citaten concentreert, plaatst u zich in een concurrentienadeel.